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Consultant Explains the Pyramid Principle

떵꼬 2024. 7. 21. 21:48

ah the notorious pyramid principle you might love it 
you might hate it or maybe you've never even heard of it 
but there's a more than likely chance that you've seen it used in a presentation in this video 
i'm going to cover what the pyramid principle is how it gets used at top consulting firms and why it's so useful
to put it simply the pyramid principle is just a structured way of communicating where you start with your main point 
first then work your way through the supporting details of that main point
so for example let's say you asked your friend who her favorite basketball player is
she might say something like this 
i like players that can play different positions but can also score a lot of points and be a team leader so i really like lebron james
now notice the structure of this response it's reason number one she likes players that can play different positions reason number two she likes players that can score a lot of points and reason number three 
she likes  players that can be a team leader and then the answer comes at the very end
and this is a totally normal and acceptable way to answer a question
but let's say she were to use the pyramid principle instead in which case she might say something like 
my favorite player is lebron james because he can play different positions he scores a lot of points and he's a team leader 
so notice the difference between those two in the second example 
she gets right to the point and then follows it up with her reasoning for that main point and this makes it so much easier for me as the listener 
because once i know she's talking about lebron james it's much easier to follow her reasoning 
now let's take this example one step further and say she's gonna map this out for you on paper but not only that she's gonna add some
more detail to her argument so we've got the main point that lebron james is her favorite player then the three reasons we stated earlier
and then now we've got some details for those reasons and if you couldn't tell already here's where the information resembles a pyramid with the main point at the top 
and the details organized below in a way that's logical and structured
but then there's something else really important going on here
each box is meant to capture the main point of all the boxes below it
so for example this box right here provides a nice summarizing statement for these two below it
and of course if you look at our top box that provides a summary for the entire pyramid at this point it's worth
pausing to note that the whole idea for a pyramid principle came from a woman named barbara minto who was a consultant at mckinsey in the 60s
so if you really enjoy nerding out on logical structure and communication her book is actually a really great read it's called the pyramid principle and
we'll be sure to link to it in the description below all right so we've got our pyramid in place now let's make it a little bit more practical
let's say your friend is now feeling  like she wants to get her point across
so she's going to make a full presentation about this all she has to do is then organize these ideas into her own slides to form her presentation outline
also called a storyboard notice how her first slide is the main summarizing idea and then she goes into the details with 
the slides that follow this is the pyramid principle in action and it's exactly how top consulting firms apply it in their own client presentations
there are so many advantages to this approach but one is that it's more efficient if your friend would have waited until the very end to tell you her favorite
player as lebron james your brain would have to then go back and think about the different reasons 
she already gave you and try to assess each reason
after the fact but if she tells you the answer up front you can assess each reason she gives as it comes and then decide 
if it's something you agree with in a real presentation setting this approach has the extra benefit of saving time because
if for example you tell an executive your main point at the beginning you can spend your time on the parts of that main point that he or she disagrees with rather than having to sit through every part of the presentationonly to find out the main point at the very end
it's also a lot more flexible because the first slide contains the main idea she could really just present that one slide and you'd understand what she's trying to tell you
or if there was more time she could present the first slide and then the three main supporting points and that's it then of course if she had unlimited time she could give you the full presentation with all the details 
but in each of these scenarios the overall message doesn't change at all it's just that you have more detail then one final reason is that it makes the argument easy to follow
the entire goal of your presentation is to make it as easy as possible for your audience to understand your main message and the pyramid principle helps someone
easily see what your main point is and how you reached each of your conclusions in the consulting world it's important to back up all of your claims and
the pyramid principle provides a nice and structured way to do that so there you have it a brief explanation of the pyramid principle if you're interested in learning more
about how to build consulting style presentations be sure to check out our full courses where we go into great detail about the pyramid principle slide design and a whole lot more so check us out at theanalystacademy.com